Život u Valpovu, ljudi koji ga čine, njihove priče, moja sjećanja iz djetinjstva i neki kreativni pokušaji...

ponedjeljak, 8. travnja 2013.

Ćilimanka

Rano ujutro dok još spavamo tata pali svoj stari žuti traktor i odlazi u Ćilimanku. Zvuk motora me uvijek probudi pa kroz prozor gledam, što li je ovaj put tata zakvačio za Žuću. Tako odmilja zove svoj stari Ursus, koji ga je rijetko kada iznevjerio...
 Tek što sam naučila voziti bicikl dobila sam i zaduženje- u vrijeme doručka potrpala bi mi mama u cekerčić nekoliko sendviča i bocu vode ili piva za tatu. I tako bih krenula poljskim putem, koji je hvala Bogu odmah uz Jozinu kuću. Put je bio prašnjav, i još uvijek je, mada su ga znali nasipati s kamenčićima. Znalo se tako prašiti za mnom, pogotovo kad bih se spuštala nizbrdo na povratku kući. Do naše njive trebalo je proći dvije lenije ili poprijeko preko Zlatinog šljivika-to mi je uvijek bio orijentir jer sam se bojala da ću se izgubiti među svim tim oranicama...a i u daljini sam tražila Žuću i tatu koji su poput fatamorgane lelujali na već vrelom zraku...Mahala bih mu i čekala da dođe do kraja njive. Tada bismo sjeli u travu i tata bi malo odmorio. Objašnjavao mi je koliko je posla napravio i što još mora, a ja sam sve razumjela. Uvijek je govorio da ga ja najbolje razumijem. Zatim bi opet zajahao svoga Žuću i nastavio s poslom, a ja bih na svome bicikliću i s praznim cekerom krenula kući. Gledala bih još za tatom...kako se udaljava...ponekad su iza njega slijetale rode i tražile crviće u zemlji.
 U to vrijeme Ćilimanka je bila naša hraniteljica, danas je nažalost tati veliki teret. Ipak, ne želi ju zapustiti...sada joj vraća ono što je ona nama davala...obrađuje  ju i dalje jer zemlja je naša majka, a kada majka ostari, naša je dužnost brinuti se o njoj. Žao mi je što sada više nemam toliko vremena, ali morala bih ga pronaći da još koji put prošetam...kao što  smo znale Ivančica i ja nedjeljom poslije ručka kroz našu bašču, do Karašice i njive.



Od kuće do Ćilimanke...

stari Žućo  :)

2 komentara:

  1. Lepa priča...Prosto mogu da te zamislim kao detence koje tati, koji radi i muči se, žuri ga odnese osveženje. Ova sličica Sare Kej koju imaš na blogu jako liči na to...
    Čudnovato kako su nam slike iz detinjstva još uvek tako sveže i jasne, kao da su se desile juče. A kad pomislim na neke skorašne događaje toliko su mi bledunjavi i bezlični, da zabrinjavajućom brzinom odlaze u zaborav. Pretpostavljem da dete, ipak, mnogo intenzivnije doživljava stvari nego odrasla osoba. Pomalo se plašim tog postepenog i neprimetnog otuplivanja osećanja...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa da uistinu, Sarah je baš tu dobro uklopljena :) Baš neki dan razmišljam kako je smiješno to što se stariji ljudi s vremenom sve više sjećaju detalja iz djetinjstva, a zaboravljaju što je bilo jučer...izgleda da je to stvarno tako...dok si mali nemaš se još čega sjećati, a kako polako postaješ stariji više se prisjećaš, vjerojatno nam više nedostaju ti davni događaji pa ih se želimo prisjetiti, a ovi bliži nam još toliko ne znače...možda ćemo se za deset godina s nostalgijom sjetiti današnjega dana...

      Izbriši

Hvala na komentaru :)