Život u Valpovu, ljudi koji ga čine, njihove priče, moja sjećanja iz djetinjstva i neki kreativni pokušaji...

nedjelja, 10. siječnja 2016.

Školska godina 1939./40.


Prije nekoliko godina pronašli smo kod Dejana na tavanu staru pisanku. Kakvo je uzbuđenje zavladalo kada sam vidjela koliko je stara (1939.g.) i koliko očuvana. Djevojčica Kata Špoljarić, učenica četvrtog razreda u Šagu, zabilježila je riječi svoga učitelja, iz kojih možemo iščitati neke običaje i događaje toga vremena. 
Vježbali su pisanje na latinici i ćirilici. Ono što me najviše iznenadilo jest prekrasan rukopis kakav malo tko ima. U vrijeme kada su djeca puno više radila oko kuće, a manje vremena provodila za knjigom, ova je djevojčica uvježbala lijep krasopis. 
Srećom, netko je pisanku ostavio u koferu među knjigama gdje je odležala sedamdesetak godina. Sada imamo čast pročitati ta sitna slova, te precizne linije iz tankog pera. Dok promatram kapljice tinte na starom papiru, zamišljam strogog učitelja koji diktira i djecu koja polako zapisuju pazeći na svako slovo...
























Broj komentara: 8:

  1. Bože, divote.. naježila sam se dok sam gledala. Nekako je baš veličanstveno imati to u rukama..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, stvarno je čudesno. Zanimljivo mi je promatrati i njene crteže pa to kako je bojala, baš je bila uredna...i sviđa mi se što su opisani neki stvarni događaji iz Šaga i Valpova, ili ona šetnja šumom do Jarčevca, pošto znam to područje još mi je zanimljivije...

      Izbriši
  2. Neizmjerno blago! Da li znaš tko je ta djevojčica, što je bilo s njom, je li živa još?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Saznala sam od svekrve da nije živa, udala se za Belića i živjela je u Šagu...

      Izbriši
  3. Pravo malo blago! Imala si sreću da nađeš tu sveščicu i sposobnost da uživaš u otkriću.

    OdgovoriIzbriši

Hvala na komentaru :)